Τρίτη 23 Ιουλίου 2024

Ντάγκλας Σκέλτον, Ο όρμος των καταιγίδων, εκδ. Gema

 




Η αστυνομική λογοτεχνία θεωρείται ένα από το πιο δημοφιλή και το πιο ευπώλητα είδος λογοτεχνίας στις μέρες μας. Κι ενώ γύρω μας εκδίδεται πληθώρα αστυνομικών μυθιστορημάτων, η αλήθεια είναι ότι δεν πληρούν όλα αυτά που εκδίδονται τα κριτήρια ενός πραγματικά καλού αστυνομικού μυθιστορήματος, να έχει δηλαδή υπόθεση συναρπαστική και χωρίς «κενά», σφιχτή και καλοστημένη πρόζα, γλαφυρή και περιγραφική γλώσσα, αλλά και καλό μυστήριο σχετικά με το έγκλημα που εξιχνιάζεται- να μην ξεχάσουμε, φυσικά, και την καλή μετάφραση, εφόσον πρόκειται για έργο ξένου συγγραφέα.

 

Φαίνεται, όμως, πως το βιβλίο με τίτλο «Ο όρμος των καταιγίδων» τηρεί τις εν λόγω προαναφερθέντες προϋποθέσεις. Και δε θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, αφού ο συγγραφέας του βιβλίου αυτού είναι διάσημος όχι μόνο στην πατρίδα του τη Σκωτία, αλλά σε όλον τον κόσμο για τα αστυνομικά μυθιστορήματα που συγγράφει. Ο λόγος για τον Ντάγκλας Σκέλτον, έναν συγγραφέα ο οποίος στο εν λόγω βιβλίο καταφέρνει να πληρώσει όλους τους στόχους που θέσαμε προηγουμένως σχετικά με ό,τι αποτελεί σήμερα ένα επιτυχημένο βιβλίο. Συν τοις άλλοις, επειδή η υπόθεση στο παρόν πόνημα εκτυλίσσεται στη Σκωτία και, πιο συγκεκριμένα, σε ένα απομονωμένο νησί των Χάιλαντς, ο συγγραφέας πετυχαίνει αριστουργηματικά να κατασκευάσει στο βιβλίο του και την κατάλληλη υποβλητική ατμόσφαιρα του συννεφιασμένου σκωτσέζικου τοπίου, το οποίο θα μας θυμίσει, το δίχως άλλο, τις «Εβρίδες» του Φέλιξ Μέντελσον.

 

Στο νησί αυτό καταφτάνει η δημοσιογράφος Ρεμπέκα Κόνολι προκειμένου να κάνει ένα ρεπορτάζ σχετικά με μία άγρια δολοφονία μιας  νεαρής μητέρας, της Βάρι, η οποία δολοφονήθηκε με άγριο ξυλοδαρμό για απροσδιόριστο λόγο. Για την εν λόγω δολοφονία ο ένοχος δεν βρέθηκε ποτέ, ενώ ο σύντροφος της Βάρι, ο Ρόντι Ντράμοντ, ο οποίος ήταν και ο βασικός ύποπτος για τον φόνο, αφέθηκε τελικά ελεύθερος λόγω αμφιβολιών για την ενοχή του, αφού δεν βρέθηκαν αδιάψευστα τεκμήρια ότι ο Ρόντι όντως ήταν εκείνος που είχε διαπράξει τον φόνο. Φαίνεται, όμως, πως  οι ντόπιοι στην κλειστή κοινωνία του νησιού δεν είχαν πειστεί περί της αθωότητας του κατηγορουμένου. Έτσι στο νησί ανοίγει ο ασκός του Αιόλου όταν ο Ρόντι καταφτάνει και πάλι στο νησί για την κηδεία της μητέρας του. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή επιλέγει να καταφτάσει και η Ρεμπέκα προκειμένου να ερευνήσει την υπόθεση. Τα πράγματα, όμως, όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι εξαιρετικά περίπλοκα και κάτι άλλο, πιο μεγάλο και σοβαρό από τις ταραγμένες ερωτικές ζωές πολλών κατοίκων του νησιού, φαίνεται να κρύβεται τελικά από πίσω.

 

Είναι, επομένως ένοχος ο Ρόντι; Η Ρεμπέκα θα κάνει το παν προκειμένου να το ανακαλύψει σε αυτό το ευανάγνωστο και σφιχτοδεμένο στην υπόθεσή του σκωτσέζικο θρίλερ που θα μας καθηλώσει. Κρυμμένες αμαρτίες του παρελθόντος που βγαίνουν στην επιφάνεια, άφθονο μυστήριο και συννεφιές των Χάιλαντς, ανθρώπινοι χαρακτήρες κάθε είδους και περίπλοκες ανθρώπινες σχέσεις αποτελούν τον κόσμο του βιβλίου «Ο όρμος των καταιγίδων».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Γιάννης Λαγουδάκης, Ένας φιλήσυχος άνδρας, Μια ιστορία από το ’22, εκδ. Βακχικόν

    Η ιστορία μιας οικογένειας από το 1922               Τα περισσότερα μυθιστορήματα που έχουν γραφτεί για τη Μικρασιατική Κατασ...