Σάββατο 18 Μαΐου 2024

Πάνος Παντελούκας, Μυστήριο στην Παλμαρόλα, εκδ. Βακχικόν

 

Στο είδος της αστυνομικής νουβέλας ξεχωρίζουν τα βιβλία του δικηγόρου απόφοιτου της Νομικής Σχολής Αθηνών  και ειδικευμένου στο Ευρωπαϊκό και το Διεθνές Δίκαιο Πάνου Παντελούκα. Το παρόν πόνημά του με τίτλο «Μυστήριο στην Παλμαρόλα» αποτελεί το τρίτο βιβλίο της σειράς με ήρωα τον συμπαθή Ιταλό καθηγητή εγκληματολογίας Οράτσιο Σπινέλλι.

 

Το πρώτο βιβλίο της σειράς τιτλοφορούταν «Έγκλημα στο Πότζο» και το δεύτερο «Ο Σπινέλλι στον κάμπο». Σε όλα τα βιβλία της σειράς η υπόθεση διαδραματίζεται στην Ιταλία, πλην του δευτέρου στο οποίο το έγκλημα λαμβάνει χώρα στη Χίο.

 

Ο Παντελούκας δηλώνει εραστής του ιταλικού πολιτισμού και αυτό φαίνεται ολοκάθαρα στα βιβλία του, όπου διαφαίνεται η αγάπη του ήρωά του για τα ιταλικά φυσικά τοπία αλλά και την ιταλική κουζίνα και κουλτούρα γενικότερα.

 

Στο τρίτο βιβλίο της σειράς ο Σπινέλλι  αποφασίζει να κάνει διακοπές με τη σύζυγό του στη νήσο Παλαμρόλα, ένα απόκρημνο, παρθένο νησί εν τω μέσω του Τυρρηνικού πελάγους, το οποίο ελάχιστοι από τους Έλληνες αναγνώστες θα έχουν ακούσει. Το προφίλ του Σπινέλλι σκιαγραφείται από τον ίδιο τον συγγραφέα ως εξής:

 

«Καθηγητής εγκληματολογίας στο Πανεπιστήμιο Φεντερίκο ΙΙ της Νάπολη, ο Σπινέλλι είχε ένα αλάνθαστο ένστικτο και μία ξεχωριστή ματιά στο εκάστοτε έγκλημα. Όντας οξυδερκής και μεθοδικός προσέφερε διαχρονικά την πολύτιμη βοήθειά του στον Σκιάνο (αστυνομικός του μυθιστορήματος και φίλος του καθηγητή) και στην ιταλική αστυνομία. Ήταν εκείνος που έφτανε πρώτος στη λύση του κάθε μυστηρίου, του κάθε φαινομενικά τέλειου εγκλήματος και στη σύλληψη των δραστών»

 

Σε αυτό το πανέμορφο, όμως, νησί με τα γαλαζοπράσινα νερά θα λάβει χώρα ένας αποτρόπαιος φόνος, συμπτωματικά όταν θα το επισκεφθεί ο καθηγητής. Έτσι οι διακοπές του θα μετατραπούν σε απόπειρα εξιχνίασης του φονικού.

 

Θύμα είναι ένας Αμερικανός μεγιστάνας, ο οποίος φέρεται να έκανε τις διακοπές του στο νησί. Πρώτης τάξεως ύποπτοι κηρύσσονται αμέσως η δεύτερη σύζυγός του και το ζευγάρι με το οποίο παραθπέριζαν μαζί στο γιο του μεγιστάνα. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Τελικά αποδεικνύεται ότι, όπως στις περισσότερες περιπτώσεις, το χρήμα είναι εκείνο που κινεί τα νήματα, καθώς και μία υπόθεση κληρονομιάς μιας περιουσίας και νόθων τέκνων.

 

Η νουβέλα όμως δεν αποτελεί μόνο δείγμα αστυνομικής λογοτεχνίας, αλλά περιλαμβάνει και πολλές γαστρονομικές, λαογραφικές και ιστορικές πληροφορίες σχετικά με την ιταλική κουλτούρα.

Η νουβέλα του Παντελούκα είναι απλή στη σύλληψη και στην υλοποίησή της στο χαρτί, διατηρώντας, όμως, την πρωτοτυπία στην υπόθεση και την ιταλική φινέτσα στη γραφή. Ο λόγος του Παντελούκα δε πλατειάζει, αλλά είναι, όπως αρμόζει στο είδος της, ρέων και γρήγορος στην στην εξέλιξή του. Εν ολίγοις, ακόμη και οι αναγνώστες που δεν διαβάζουν συχνά βιβλία αστυνομικής λογοτεχνίας και μυστηρίου-όπως η υποφαινόμενη- θα βρουν γοητευτική τη μικρή και ευκολοδιάβαστη αυτή δροσερή νουβέλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Κώστα Καλτσάς, Νικήτρια σκόνη, εκδ. Ψυχογιός, 2024

  Όταν η ίδια η Ιστορία γίνεται πρωταγωνιστής…                   Αξιοπρόσεκτο είναι το μυθιστόρημα του πρωτοεμφανιζόμενου στο ελληνικό...